Många bor i Vånga för att det ligger. . centralt?

Jag har inte kunnat undvika allla skriverier om att buss 510 läggs ner. Vad bryr mig jag om det egentligen? Jag behöver inte åka den bussen. Men synd om alla det drabbar är det självklart. Läste nyss en artikel där en bit lyder såhär "Många bor i Vånga för att det ligger centralt." Centralt? My ass. Det ligger mitt i ingenstans. Det är en liten byhåla med inavel, värre än Skärblacka. "Nära till jobbet på olika orter." Jag kan inte sluta skratta. Det var det värsta jag läst på länge fan i mig. Även om det var lite närmre från Vånga till arbetet om jag jobbade i  Linköping, Norrköping, Finspång eller någon annanstans - så skulle jag inte bosatta mig i Vånga! Över min döda kropp. Nej, tacka vet jag att bo centralt. & med centralt menar jag inte mitt ute i skogen med granar & kottar  som grannar. Nej, jag menar Kungsgatan.

Kommentarer
Postat av: Emelie.

Den som har skrivit att Vånga är centralt har ju knappast varit där iaf!

2008-11-19 @ 19:16:52
URL: http://skitis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0