Mysonsdag :)

Onsdag :) Jag & min älskling är lediga tillsammans. Självklart var han borta från sängen när jag vaknade, men det har jag vant mig vid. Den karln vet inte hur man tar sovmorgon. Han sover middag istället. Nu har jag varit vaken någon timma & bara gosat i soffan med Jeppe under täcket. Diskat har jag inte gjort. & dammsugit som någon av oss (läs; Niklas) skulle ha gjort för flera dagar sedan har inte blivit av. Dock har jag tagit några varv med sopborsten. Det är konstigt hur män inte ser skiten. Niklas säger när jag påpekar något "jag tar det sen, när jag orkar". Men jag hinner alltid före, för jag orkar inte se på tallrikar med matrester eller brödsmulor överallt. Jag som trodde att den pedanta jäkeln skulle hata mig när jag flyttade in ;) Eftersom jag slänger kläder, väskor & lägger mitt smink & min borste överallt. Men nej, det har inte blivit några problem. Det är mest jag som på ett charmigt vis försöker med en pik då & då - att städning inte är kvinnogöra. För det är det faktiskt inte. Anledningen till pikarna är mest på skämt, jag brukar inte ens bli irriterad. Jag tycker om att pyssla i hemmet, på eget initiativ. Om han däremot skulle säga "du behöver diska, dammsuga, tvätta" eller vad fan somhelst - då skulle jag totalvägra. Förstår ni vad jag menar? Lalala. Nu ska jag pussa på min sötjäkel till karl :) Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0