Angående gårdagens Insider-avsnitt.

Jag hade bestämt mig för att inte kolla på gårdagens Insider-avsnitt, eftersom jag sett reklamen & visste att det skulle handla om blandannat hästar som plågades på de mest sjuka vis. Jag kollade på programmet ändå & grät mig igenom större delen av det. Hur fan kan tidelag inte vara olagligt? En 42årig man var misstänkt för att ha skärt upp hästs underliv med något som var en halvmeter långt. Det hittades sperma i boxen med mannens DNA & spån från boxen i hans byxfickor. Trots det nekar han & påstår att någon "planterat" dessa saker på plats. Hans förklaring till att sperman hamnat i Silvers box var att han onanerade ca 2 ggr om dagen & hade använda kondomer under sängen. Det är uppenbart att mannen är skyldig & han borde straffas. Där kommer det sjuka. Han kan få 2 år för någonting - jag minns inte vad, men 4 år för skadegörelse. För en häst är en egendom, som han förstört. Det är sjukt! Men att han hade sex med hästen som inte kan säga nej, men som uppenbarligen inte var okej med att bli påsatt av en människa - det är inte olagligt. Varför? I mina ögon är det sexuellt utnyttjande, det är våldtäkt. & eftersom hästen dog tillföljd av de skador han tillfogat henne borde han dömas för mord eller åtminstone vållande till annans död. Men nej, djur kan man behandla hur fan somhelst! Det har blivit ett allt mer vanligt problem att människor förgriper sig på djur & att de plågar dem. Äckliga jävla sadister. Jag hoppas att det blir lagändrig & att detta beteénde kriminaliseras, för det är inget annat än sjukt. Helt vidrigt. Jag mår fan illa, jag mår så fruktansvärt dåligt efter att ha sett detta, som tyvärr är sanningen. Detta händer i den värld vi lever i.

I samma program tog det upp att hunden Chess blev omhändertagen från sin matte mitt i natten. Inte mindre än fyra polismän klampade in tillsammans med väninnan som anmält henne för vanvård. Vid detta tillfälle låg en hög hundbajs på golvet från den andra hunden som var sjuk & senare avlivades på ett hundpensionat. Matskålarna var tomma, men är det så konstigt att de är det mitt i natten? Många jag vet har speciellla tidpunkter de utfodrar sina hundar, de har med andra ord inte tillgång till man dygnet runt, men är ändå mätta & belåtna för att de fått sitt dagliga matintag. Hundarna togs om hand. Den ena avlivades somsagt, den andra omplacerades hos en man. Kvinnan fick rätt i tingsrätten, hon hade inte gjort sig skyldig till vanvård. Hon hade sammanlagt lagt ner 100 000:- på advokatkostnader, men det finns ingen chans att få tillbaka hunden Chess som fortfarande va vid liv. Fyfan. Jag lider med denna stackars kvinna.

Kommentarer
Postat av: Emelie.

Bra inlägg, jag kunde inte sätta ord på det jag tycker! Blir riktigt arg...

2008-11-13 @ 18:52:36
URL: http://skitis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0