Angående provjobb som blev svartjobb?

Jag är så förbannat trött på alla fula fiskar i Restaurangbranchen. Man provjobbar utan vetskapen att arbetsgivarens avsikt är att man gör det gratis. För alla VET att man ska ha betalt för provjobb. Dock verkar det ungått många arbetsgivare. Sedan får man OM man har tur ett mejl med något i stil med "tjänsten har blivit tillsatt av annan sökande". Det är kanske bara en lögn, tjänsten kanske inte har blivit tillsatt, kanske får alla som provjobbat redan samma besked för att de ska ta in nya stackars provjobbare? Är det så de får sin verksamhet att gå runt? Ringa in någon för kvällen & inge hopp om jobb, för att sedan inte ens kunna göra rätt för sig dvs betala? Företaget lär ju gå med vinst som får gratis arbetskraft liksom.

Förut har jag gett upp, men denna gång stod jag på mig. Ifrågasatte betalningen & frågade om de ville ha mitt kontonummer. Men nej. "Vi betalar kontant". Hur seriöst känns det? SVARTJOBB!? Efter typ tusen samtal & mejl utan gensvar börjar jag känna mig förbannat jävla utnyttjad & irriterad. Till min förvåning dimper ett mejl ner, jag hade ett kuvert att hämta.

300:- för sju timmar & 30 minuters arbete. - SVART. Dvs inte ens 50:- i timman. Vad hjälper 300:- mig? Det var inte ens värt tjafset. Jag hade fått mer betalt om arbetsgivaren gjort rätt för sig & batalat ut lönen vitt.

Vad fan ska man göra? Jag har sån lust att förstöra deras ryckte genom en artikel i någon tidning alltså.

Kommentarer
Postat av: Jonna

JA JA JA JA JA!!!!!!!!! DU SKA JU FAN VARA MED I TIDNINGEN IDA, PÅ DOM BARA!!



No one puts ida in the corner.

2008-10-24 @ 15:05:17
URL: http://gliittertankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0