Bitter?

Min vän ringde på kvällskvisten & grät. Hon hade då förlorat någon som stod henne mycket nära. Jag erbjöd min tröst. Vi promenerade i regnet, jag med mössa & halsduk eftersom jag är sjuk. Det blev en varm choklad med grädde på Fräcka & sedan en lång promenad & mycket djupa samtal. Det är svårt att hitta orden då man verkligen behöver dem, förbannat svårt. Men jag känner ändå att jag gjorde det jag kunde. Ställa upp & trösta, trots min feber. Det är så vänner gör.

Jag kunde inte sova längre än till halv nio idag, hostar sönder mig & det gör så fruktansvärt ont i bröstet. Zappade lite mellan Voice & Rix Morronzoo. Visst att dom är charmiga & har riktiga radioröster, Roger, Titti & Gert. & det är väl precis där dom platsar, i radion - så man slipper se hur fula de egentligen är. Oj! Vad jag är elak. Om vi ska fortsätta i den bittra stilen kan jag passa på att klaga på det äckliga regnvädret. Det är rått & kallt. Höst. & egentligen finns det väl inget positivt med hösten. Allt jag skrivit tidigare har bara varit lögner, eller så kanske jag råkade vakna på fel sida idag. Vad vet jag?

Nej hörni, för att få ut något vettigt av denna fruktansvärt värdelösa dag tänkte jag nu sätta fart med disken. Om jag orkar tänker jag satsa på en städning också. Ett måste är iallafall att söka jobb. Har du ett jobb åt mig? Hit med det då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0