I love cats!



Är hon inte underbar dendär Nora, så säg? Såg hela programmet på teve för ett tag sedan & blev riktigt faschinerad. Jag har alltid vetat att katter är väldigt smarta djur. Men det är lite utöver det vanliga när en katt spelar piano :) Fick reda på mycket intressant i programmet, som att katter älskar musik - för att det gör dem lyckliga. Det kanske förklarar varför Jeppe tittar på mig med kärlek i blicken när jag sjunger för henne? Hon är den enda som gör det. Haha ^^ Dessutom lärde jag mig att katter läker sig själva varje gång de spinner & att "kurrandet" inte bara kommer från stämbanden utan någonstans ifrån magen också. Det är ett vibrerande som läker dem & det är därför katter inte alltförofta får cancer förutom i svansen eller fötterna. De gjorde i programmet en "analys" & jämförde tonerna Nora spelade med hennes mattes röst. De är identiska med mattes vanliga röst. Katter föredrar alltså att man pratar i normal samtalston med dem, med sin normala röst. Man ska alltså inte göra sig till som om man vore i målbrottet. Ni vet? & Nora har dessutom gjort egen musik! De la till bakgrundsmusik till hennes pianospelande, som sedan spelades upp på en krog. Gästerna dansade som tusan. När de sedan fick reda på att det var en katt som var artisten såg de allesammans ut som stirrgubben på msn, denhär -> :| Om ni är intresserade kan ni HÄR   <-(klicka) se hela programmet om Nora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0