Idioti.

Respekt. Det finns ingen människa på denna jord som har någon form av respekt för dig. Det enda människor känner inför dig är rädsla & förakt. Så kom inte & dra valser om respekt, när du inte ens vet ordets betydelse. Du kanske känner dig stor när människor är rädda för dig. Livrädda. När de går omvägar för att slippa stå öga mot öga med dig. De går omvägar av rädsla, de väljer att inte korsa din väg, av just rädsla - inte av respekt. & att tro att du vinner respekt genom att få människor livrädda för dig, hur sjukt är inte det? Det är fortfarande inte respekt de visar dig. Det kommer ingen någonsin att göra.

Jag kokar av ilska fortfarande, vid ett tillfälle kunde jag dock inte hålla mig för skratt, annars var jag allvarlig & lyssnade lyhört. Du talade emot dig själv gång på gång, du var inte det minsta trovärdig. Mina anhöriga däremot, de höll sig lugna & sakliga. De drog inga valser, de ljög inte utan höll sig till sanningen. Jag tror på dem & jag kommer alltid att göra det. Det var för deras skull jag var där, för att visa mitt stöd & ge dem kraft att orka möta dig igen. Det minsta jag kan göra är att ställa upp. Bara vara närvarande. & du, vi ses igen. Pga dina nya påhitt & lögner.

Slutligen; tack för att jag fick vara med på ett hörn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0