Kollektivtrafik.

Jag hatar kollektivtrafiken. Inte bara för att det alltid sätter sig antingen alkoholister eller svettiga fetton bredvid mig eller nästan i mitt knä. Nej, också för att de hela tiden höjer sina jävla priser samtidigt som de skriker ÅK KOLLEKTIVT! TÄNK PÅ MILJÖN! Jag tänker ganska mycket på miljön. Moder jord mår inte väl. Själv har jag gångavstånd till typ allt, så det är inte ofta jag varken behöver bil, buss eller spårvagn. Dock förstår jag de som sätter sig i bilen istället för att ta bussen. Jag förstår dem helt & hållet skulle jag vilja påstå. Varför? För att man slipper äcklena som alltid sätter sig bredvid, man slipper det jävla väntandet som speciellt under vinterhalvåret är pain in the ass. Det är så jävla mycket smidigare att ta bilen, det är liksom bara att tuta & köra. Det enda negativa med bil som är positivt när man åker buss är att man kan läsa tidningen. Annars finns det inget positivt med att åka kollektivt. & så jävla positivt är det ändå inte när någon jävel ska snegla & tjuvläsa över axeln, vilket jag hatar något förbannat. & alla gamla som ändå inte är tillräckligt gamla för att ha gått i pension som bara tar förgivet att man ska överlåta sin plats, bara sådär. NEJ, jag gör inte det. Jag satt mig ner först & jag har lika stor rätt som vilken jagharontibenetpålåtsas-gamling som helst att sitta. Speciellt då jag hade jobbat 8 timmar. De höjer 30-dagars korten med 70:- för ungdomar. Vilka tror ni att ni är? Vad tror ni att vi är - gjorda av pengar? Ska man behöva punga ut 110:- som ungdom för ett jävla dygnskort? Damn. Östgötatrafiken suger getballe. Punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0