That´s what friends are for


Keep smilin', keep shinin'
Knowin' you can always count on me, oh, for sure
'Cause I tell you that's what friends are for
For good times and for bad times
I'll be on your side forever more
That's what friends are for (That's what friends are for)

Alla har sin egna syn på vad vänskap är, för mig är det något större än jag förmår mig att förklara i ord. Det är något villkorslöst, magiskt. Något man inte upplever med alla. Jag tror det är som med kärlek, vissa hör ihop, så enkelt är det. Många förlorar man längs livets väg. Det finns ett par knytten jag anser vara mina vänner. Vänner för livet. & jag är tacksam som fått chansen att spendera mitt liv tillsammans med dessa underbaringar. Det går inte på något vis att jämföra dem, utan de har alla en speciell men framförallt varsinn plats i mitt hjärta. Med andra ord är de allihopa helt & hållet oersättliga. & jag kan inte förklara varför vi är vänner, inpå bara själen. Det bara är så. Det närmaste jag kan komma en förklaring är att vi på något underligt vis hör ihop. Själsligt. En vän för mig är någon som inte bara lyssnar & finns där när jag behöver denne utan som också klarar av att vara ärlig & rak. Någon som inte bara finns att dela livets svåra stunder även om det i sig är väldigt fint, utan som också finns där som en självklarhet & delar hysteriska skratt, eller bara alllmänt tråk. Jag har inte valt mina vänner av någon speciell anledning. De bara fanns där i olika delar av mitt liv & blev en del av det. Somsagt, jag väljer inte mina vänner, något som är större än min makt har bestämt att det är så det ska vara. Jag älskar er av hela mitt hjärta.




Kommentarer
Postat av: Cissi

Bra låt!

2008-09-13 @ 13:23:48
URL: http://drakunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0