Nattlig uppdatering

Vad frustrerande det är att vara en nattuggla. Jag vill inget hellre än att jobba dagtid & ha ett normalt liv med normala rutiner. Nu är jag igång & klagar igen. Men på något konstigt vis känns det alltid bättre efteråt. Jag har läst i vissa bloggar att bloggarna inte vill skriva något negativt eller tråkigt, jag tycker det är fel. Om man har en dålig dag, är det något man vill klaga på - varför inte göra det? Annars ger man ju en ganska falsk bild av sigsjälv. ALLA vet att ingens liv är perfekt ändå. Fast det är väl upp till var & en.

Jag bryr mig inte ifall det kanske inte roar er när jag skriver tråkigheter, detta är min blogg, det är mitt verktyg för att inte bli galen. Skrivandet har en sån funktion i mitt liv. Det är så skönt att bara få ur sig alla tankar & funderingar ibland. Jag tänker mycket. Sån är jag. Sedan tycker även jag att man bör utelämna viss information :)

Fick information att det är runt midsommar som antagningsbeskedet bör dimpa ner i brevlådan. Denna väntan gör mig galen. Jag hoppas verkligen att jag kommer in på någon av de utbildningar jag sökt så att jag kan börja göra något vettigt med mitt liv. Jag ser fram emot att ha ett meningsfullt jobb att gå till i framtiden. Jag vill veta nu nu nu. Åh. Håll tummarna för mig, lova att ni gör det? Ni vill väl inte se mig på donken resten av livet när ni fuskar? ;)

Jag är inte den enda som känner att jag inte har något liv. Som känner mig missnöjd. Jag vet att R inte trivs att arbeta enbart kvällar helt ensam & jag förstår, det kan inte vara kul. Jag vet även att M mest sover & jobbar. & så känner jag med. Ska det verkligen vara så? Ska man inte ha tid till att verkligen leva?

Hoppas på förändring till hösten. Några månader till kan jag väl stå ut, men fan inte så mycket längre. Jag tycker om mina kollegor, det är ett grymt härligt gäng. Det som stör mig är arbetstiderna & alla dryga jävlar. Det är ett sjukt otacksamt jobb. Dock vågar jag inte chansa & säga upp mig ifall jag inte får ett arbete efter studier (om jag ens kommer in) eller sommarjobb. Jag ska somsagt gå ner i timmar & ha donken att falla tillbaka på om det inte skulle gå vägen. Aw, håll tummarna för mig.

Godnatt sötisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0