Om dagen i helhet.

Idag har jag somsagt jobbat detdär niotimmars-passet, men det gick bra. En relativt lugn lunch & stötvis med ruscher :) Precis innan hemgång blev dock mil-lång kö, så jag fick vackert stanna typ 6 minuter extra. Bah. Men nu är jag hemma.  Fick ett ryck & plockade undan massa skräp & så var jag ett varv i affären också. Ibland är jag på så sjukt dåligt humör, en riktig bitterfitta. Men sånt är väl livet? Jag känner absolut för en lång dusch. Ska passa på att raka benen & smörja in mig med body-lotion efteråt, allt sånt tråk jag helst slipper. Har ni också sånadära dagar då ni stör er på precis allt?

Annars brukar jag inte bry mig så mycket om min sambos säregna fåtor, men just idag - ja, jag är en bitterfitta. Till hans ovanor hör att inte plocka bort sin tallrik från bordet, att aldrig diska(!), att inte slänga tvättet i tvättkorgen utan på hela golvet & dricka upp sista mjölken utan att köpa ny eller varna om det.

Han har alltid varit så & jag tror att det har att göra med uppfostran. Han har ju växt upp med bara pappa vid sin sida. Jag däremot har lärt mig att man plockar bort & håller ordning på sina saker. Om jag ska vara ärlig tror jag att jag var max 12 år då jag  bokade egen tvätt-tid & tvättade min tvätt själv. Jag var en duktig flicka redan som liten. Hah!

Oftast har jag både tålamod & överseénde med detta, för jag har trots allt valt att dela mitt liv med denna slarver ;) Jag älskar honom trots fel & brister. Men ibland måste man få avreagera sig på något. & han är ju närmast till hands. Jag har inte sagt något men suckar HÖGT & stormar fram. Det känns nog att jag har taggarna lite utåt. Detta handlar egentligen inte i grund & botten inte om detta jag precis skrivit om - utan något djupare. Att jag inte känner mig tillfreds med livet i helhet. Jobbsituation & att aldrig kunna få njuta av mina vänners sällskap. :(

Min sambo är ändå världens bästa. Han är så söt där han ligger i soffan helt knäpptyst & tittar på sanningens ögonblick. Jag är tacksam för hans tålamod med mig. & glad att vi hållit ihop såhär länge. 5 år & 3 månader snart. Vi är nog varandras jämlikar. <3


Nog om detta. & på tal om något helt annat. Ing-Marie Carlsson var på Mcdonald´s idag. Det säger er kanske inte så mycket? Men om jag säger kvinnan som spelade Mimmi i tre kronor, då vet väl alla? Jag tycker det var lite ballt.


Lånad.

För att fortsätta prata om jobbet & saker jag stör mig på. Dethär med glass & läsk. Hm. .

Beställer du av mig säg för fan inte en glass med topping! För att vara korrekt säg exempelvis en Sundae Kola alternativt en glass med kolatopping.

Ni förstår inte hur irriterande det är när ni säger en stor läsk. Vilken stor jävla läsk? :| Säg en stor Cola, om det är cola ni vill ha! Mygod! Hur svårt kan det vara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0