Kramp i äggstock/buk

Inatt vaknade jag klockan tre på soffan med sjuka smärtor i äggstock/nedre delen av buken + illamående. Jag ställde mig upp, försökte  med vingliga ben gå på toa. Men det var totalstopp, jag kunde inte ens kissa. Illamåendet blev bara värre & ett tag trodde jag att jag skulle kräkas. Gråtandes väckte jag min sambo & la mig i sängen. En halvtimma senare hade de värsta smärtorna som liknar kramp slutat. Detta har nu inträffat 4 gånger. Varje gång tänker jag att jag måste åka till gyn & kolla vad det är för fel. Men nu känner jag ingenting. Möjligtvis en molande obehagskänsla. Någon som upplevt samma sak, som vet vad det kan vara? Tanken slog mig att cystan jag haft på äggstocken i 6 år som exploderarde för några månader sedan kanske läkt, är det möjligt?

Hursomhelst, jag klev upp vid nio idag för att knalla iväg & registera mig. Det gick smidigt & snart var jag hemma igen. Det är förbannat varmt, men det känns inte lockande att slänga sig i solen när det är tjocka moln över himlen. Något vill jag göra, vet bara inte vad. Man är lite bunden när man ska tvätta kl 17 också. Fast det blir nog bara två maskinen, så efter 18 då jag hängt upp tvätten från de två maskinerna kanske det blir ett kvällsdopp? Eller något annat.

Kommentarer
Postat av: Josie

Vad läskigt, det där borde du kolla upp! :O



Hur är det annars då? Vad har du för dig?



Fin blogg förresten!

2009-08-07 @ 13:53:40
URL: http://josiieliive.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hej där.



Jag hade EXAKT samma känsla, trodde verkligen att äggstocken skulle sprängas. Gick till gyn, tre olika läkare i två olika städer, innan de kom fram till: Klamydia. Så kolla upp det, man får tydligen skitont i äggstockarna efter ett tag..

2009-08-09 @ 00:06:38
URL: http://drakunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0