Svammel om allt



Brillorna inhandlades idag på superrean likaså toppen. Det andra jag handlade var ett vitt/rosarandigt linne, laxrosa chinos, ett par likadana brillor fast lila + ett par shorts som jag nog dessvärre inte kommer hinna använda detta år. Så himla kallt! Burr. Vi har fixat & trixat här hemma. Det var ett jäkla projekt att få upp teven på väggen + tavlorna också, men nu är det klart & jag hamnade såklart här för lite uppdatering. Ganska trött. Ska stänga av datan för att sätta mig i min ensamhet & läsa om psykiatri. Det blir nog endel pluggande också, kan inte låta bli. Jag är en lycklig pluggHEST :) Det sköna med att plugga på distans är att jag kan göra det när jag känner för det. Om jag inte vill gå upp tidigt på morgonen så behöver jag inte det. Egentligen skulle jag kunna fixa alla uppgifter sista veckan också om jag känner för det, men jag som satsar på VG (högsta betyg) pluggar mer än gärna varenda dag lite då & då, när lusten faller på. Vet ni? Idag fick jag ett brev. Antagningsbesked till KOMVUX. Redan i måndags bestämde jag mig för att inte byta skola om jag skulle komma in på komvux. Jag trivs med klassen & "lärarna". Helt underbara! Dessutom har jag tagit reda på att KVALIFICERAD ASSISTENT inom psykiatri väger sjukt mycket tyngre än om man gått omvårdnad med inriktning psykiatri. Varför undrar kanske ni? Jo, för att den utbildningen jag går är framtagen i samband med kommun & landsting. De efterfrågar alltså människor med högre kompetens inom just psykiatri eftersom de inte är nöjda med det som omvårdadsutbildningen ger. So long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0