Drömmar & visioner

Tre kaffekoppar & några timmar senare är jag hemma igen. Dock illamående & skakis pga kaffe på fastande mage. Det var mycket trevligt iallafall, jag älskar den härliga kvinna som jobbade idag. Det blev mycket skratt & supergod tårta. Svärfar var också med. Nu väntar jag på falukorven i ugnen, min sambo ska göra moset :) Har hunnit med att prata med båda mina Jonnor i telefonen. Det är faktiskt kul att få oväntade samtal. Speciellt när det är från någon som har förmågan att göra en lycklig genom att bara prata en stund. Magi. Jag tror det är magi.

Vi har börjar prata lite löst om att skaffa ny lya, men när vet vi inte alls. Jag känner att jag trivs här, det är mysigt, litet & så himla fint. Köket, väggen i vardagsrummet & badrummet har ju min händige man gjort. Tråkigt att det inte är insats, så att vi kunde tjänat en hacka på det fina när vi väl flyttar. Jag vill bo på norr. Det känns som jag hör hemma här. I mer än fem år har mitt andra hem varit på norr. & jag har bott här sedan augusti 07. Jag älskar närheten till allt. Affärerna på kunsgatan, restauranger, pizzerior, gångavståndet till stan & åbackarna! Skönt att min sambo också vill bo kvar här i krokarna. Jag hoppas att flyttandet dröjer, gärna flera år. För jag hatar att packa, bära & flyttstädningen. Dessutom är hissen här så liten av vi blir tvugna att bära ner säng & soffor. Puh! Jag har en önskan om att nästa lägenhet ska vara stor & luftig, ljust inredd med mycket vitt. Stora fönster & balkong i söderläge. Gärna mycket plats framför fönstrena i vardagsrummet så att alla växter får både plats & mycket solljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0