Fan, vad jag är snygg.

I min blogg får ni inte dagens outfits varenda dag. Varken min garderob eller ekonomi är så stor att jag skulle roa er med mitt utbud. Visst älskar jag kläder, men det finns saker som går före. Mitt intresse är heller inte så stort att jag skulle inrikta min blogg på dagens outfits. Dessutom tycker jag det börjar bli tröttsamt med bloggar där det inte skrivs något förutom DAGENS OUTFIT som överskrift & lite kort om vad kläderna kostar & vart de är inköpta. Ni kanske finns till för att inspirera, det är kanske det som är meningen? Men snart kommer jag se kopior av er överallt. 

Jag minns någon klänning i somras som storbloggare skrev om, den hade alla tillslut. Vad sägs om att vara lite orginell? Varje dag träffar jag inte någon som vill ta kort på mig & jag känner inte alltid för att ta kort ur samma vinklar. Nog för att jag tycker om att fotografera mig själv, men ändå.

& det kan hända att jag lägger upp samma bilder flera gånger. Mycket eftersom jag somsagt inte tar nya kort varenda dag. Det finns dagar då jag bara sitter i myskläder & helst undviker kameran. & vem slänger egentligen upp sådana bilder? Jag skulle då inte göra det. Inte för att jag photoshopar mina bilder, jag är inte haj på sånt, men nån måtta får det vara.

Jag skulle aldrig lägga in en fulbild. Om jag har tio att välja mellan väljer jag självklart den som framhäver det bra. Den som jag kan titta på i timmar & tänka "Fan, vad jag är snygg!" Det är inte ofta man får till sådana kort minsann. Kanske om man kan photoshopa liegrann, men annars inte. Jag har tänkt på en sak. När man står vid spegeln & fixar till sig & kollar i spegeln samtidigt som man tar kortet så ser man alltid bra ut i spegeln, men kortet kan se ut lite hursom. Hur kommer det sig? Tänk om man skulle fastna i en grimars & tvingas se ut så resten av livet. Vad hemskt. Tänk om man skulle se ut så som det värsta kortet som någonsin tagits, föralltid. Damn.

Här är några finbilder.

Nej hörni, nu ska jag kila & köpa kattmat till mina monster. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0