Min vänskap till Jonna.

















Jonna är en av de personen jag förvarar närmast mitt hjärta. En av mina bästa vänner, någonsin. Vi har bara känt varandra i ungefär 3 år, men det känns som mycket längre än så, som hela livet om jag ska vara ärlig. Nu vet jag inte hur jag skulle klara mig utan denna kloka kvinna, i mitt liv. För klok är hon, det är en av hennes bästa egenskaper. Jag uppskattar henne enormt mycket. Hon är den jag helst ringer då jag har problem & hon är inte den som smutskastar andra & håller med, utan som ett slag på käften ifrågasätter hon om jag är så himla perfekt själv & om jag verkligen inte gjort något & har del i det som hänt. Det är egentligen inte sådant man vill höra när man ringer uppriven till någon för tröst, men det är det nyttigaste & bästa att höra. Hon har aldrig sagt ett ont ord om någon, inte utan att denne person förtjänar det. Om jag ringt till henne & sagt att min sambo är en komplett idiot har hon aldrig hållit med & sagt något ont om honom. För hon vet det alla borde veta, att man förstorar & säger saker i ilsket tilstånd som man sedan inte menar. Vi lärde känna varandra när vi arbetade på skitföretaget Plint, där fann vi varandra bland kartonger & damm. & sedan dess har Jonna föralltid en speciell plats i mitt hjärta. Vi har haft så många underbara stunder tillsammans. Inte bara på jobbet, då vi gjorde den ena galenskapen efter den andra eller levde på snickers & ciggaretter. Det är så många gånger vi legat dubbelvikta av skratt. & det ser jag tillbaka på & kan inte låta bli att skratta. TOTO. Ö T H. Helgerna spenderade vi i min lägenhet förfestandes innan vi begav oss ut på palace för att dansa på scenen. Vintern 07 är en tid jag sent kommer glömma. Vi gick igenom så mycket tillsammans & stöttade varandra. Men samtidigt hade vi så fruktansvärt kul. Jag saknar det. Det är andra tider nu. Jonna är redan mamma åt en litet busfrö vid namn Engla som tycker att McDonaldsäpplen är blah & hon väntar tillökning i familjen :) Jag hoppas på en pojke, så att Robin inte bli ensam kille med tre kvinnor. Trots att det är annorlunda nu, trots att Jonna studerar & är en upptagen GRAVID mamma så vet jag att hon alltid skulle ställa upp för mig. Hon var den som tröstade mig för några månader sedan då jag råkade ut för det värsta som någonsin hänt i mitt liv. Det är jag så oerhört tacksam för, men det är bara en sak i mängden av de alla underbara saker denna unga kvinna gjort för mig. JAG ÄLSKAR DIG JONNA.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0