Jag lackar ur :|


Den 13 Oktober anslöt jag mig till alfakassan. Det var ett jäkla jobb för att få in alla papper som de jävlarna skulle ha. Sedan får jag ett brev på posten, de hade avslagit min ansökan för att ett papper var försenat. & allt var deras fel, det blev något fel i kommunikationen dem emellan. (Jag fick ett nytt datum pappret skulle vara inne!) Det missade någon förhastande idiot. Vem fick lida för det? Jag. Pappret inkom till dem samma dag som jag fick mitt avslag i min brevlåda, jag ringde dem, fick inte ens en ursäkt. & inte fan kunde de göra ett undantag & skynda på trots att det var de som gjort fel. Tackvare detta hamnade min ansökan bland alla miljoner ansökningar som kom in i December pga alla varsel. Kikade in på deras hemsida. Handläggningstiden skulle vara 4-5 veckor. Det fixar jag, tänkte jag. Nästa gång jag kikar in är den 7-8 veckor & idag är den jävla handläggningstiden uppe i 9 jävla veckor!

Jag förstår inte riktigt hur de arbetar. För i mitt ärende är det inte mycket jobb kvar att göra, det är bara att godkänna ansökan & skicka de jävla pengarna! Alla handlingar är inskickade. De bara drar ut på tiden & arbetar med alla miljoner nya ansökningar som kommer in. Jag tycker att de borde slutföra alla ärenden som egentligen är klara. De var snabba som fan med att göra ett avslag, det har de minsann tid till, men när det kommer till utbetalningar är dom så förbannat jävla sega att man bara får lust att åka dit & kolla vad de egentligen gör på sitt jobb. Fikar? Snackar skit? Inte fan kan de jobba iallafall!

Denna väntan är så förbannat frustrerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0