Kaos

Det känns som att allt är helt upp & ner. Hela jag, hela min värld & allt runtomkring. Jag var tvärsäker på att jag ville in på universitetet i höst, det vill jag fortfarande. Det jag helst vill läsa till är det dock svårt att ta sig in på om man inte har MVG i typ alla ämnen & det kan jag inte påstå att jag har. Högskoleprovet hade varit en chans men efter att bara ha tittat på det har jag typ gett upp. Har haft sån himla ångest. Beslutsångest. Panikångest. Tur att jag inte hann betala. (Men än är det inte försent om jag skulle hinna ångra mig.) Det har varit så himla mycket tankar hit & dit, oro över egentligen ingenting men ändå allt.

Jag var på komvux för att söka in till några kurser & fick antagningsbeskedet redan igår. Jag var väldigt sent ute, det visste jag om. Men jag tror att jag levde på hoppet. När jag fick beskedet & såg att jag inte kom in på en av de kurser jag behövde för att bli behörig till vissa av mina "andrahandsval" på universitetet bestämde jag mig för att strunta i att plugga där. Varför säga upp jobbet, ta ett lån för studier i ett halvår & veta att jag ändå inte kommer in på universitetet? Vad skulle jag då göra i höst?

& det där med mina andrahandsval, vissa är snarlika det jag vill arbeta med, men vissa skiljer sig avsevärt. & mitt i alla tankar jag haft har jag inte riktigt varit rättvis mot migsjälv. Ska jag studera något jag inte riktigt vill bara för att? Nej, det vore bara fel. Detta insåg jag som först då jag träffade en vän. Du vet vem du är & jag är tacksam att du fick mig att se lite klart på saker & ting :) Så jag skiter i att studera på Komvux, jag skiter i planerna om universitetet, för jag tror ändå det är kört. Jag ska söka KY-utbildningen jag pratat om, måste bara knåpa ihop ett förjävla bra brev & det är somsagt inte det lättaste. Dock tror jag att det är ganska kört om jag inte skriver som en gud, de har bara 45 platser. Damn & jag som så gärna vill in. Ska kolla upp andra KY-utbildningar också. 

Vad skönt det var att få skriva av sig, få ur alla tankar som bara ligger & stör. Jag sätter punkt för mina planer om att komma in på universitetet i höst. Jag vet vad jag vill. Men det är kört. Hoppas på KY.


Kommentarer
Postat av: Emelie.

Ida, det kommer lösa sej o bli jättebra! Bara du inte ger upp. <3

2009-01-30 @ 18:52:25
URL: http://skitis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0