Välkommen 2009 :)

& farväl 2008.

2008 var ett bra år på många sätt & vis, men också otroligt jobbigt stundtals. Året gick sjukt fort & jag har svårt att förstå att jag vaknade den 1 januari imorse.

I början av året gick jag hos Barbro, en kurator för att få hjälp att trassla ut saker & ting. Det var ett klokt beslut av mig & jag är stolt över att jag bad om hjälp. Mitt liv gick mest i gråskala. I mars fick jag ett svårt besked som förlämade mig, jag grät hysteriskt & mådde förjävligt efteråt. Det var oro blandat med ångest. Jag sa upp mig från blufföretaget i maj & det var det bästa jag någonsin gjort! Juni & juli bjöd på mycket solsken, trevligt sällskap, grillad mat & vin. Dock gick saker helt åthelvete & banden istortsett bröts innan sommaren var slut. I slutet av Augusti blev jag sambo, hur underbart var inte det? Åh. I Oktober var jag med om en helsjuk sak som jag egentligen såhär i efterhand ser som en erfarenhet & en knuff i rätt riktining. & jag & en kär vän tog åter upp bekantskapen efter en timeout på några månader. Jag fick ett deltidsjobb i November & också det glädjande beskedet som lättade en sten från mitt hjärta. December bjöd inte på mycket snö men mycket goda skratt & galenskap & mil-långa promenader, också en hel jävla dags flyttande. Puh. Mammi behövde hjälp & självklart erbjöd jag min hjälp.

Somsagt, välkommen 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0