Undra om Ville är en kille?

Straxt bär det av på äventyr, solen tittar fram & då måste man såklart passa på. Inte sant? Fortfarande mätt men magen håller sig ganska platt ändå. Framför teven ikväll blir det att plocka fram presenten Hanna smugglade ner i min väska. Men innan det ska jag ut på promenad med. Lite frisk luft kanske får bort huvudärken? Om inte så har R ibumetin nerpackat åt mig.

Ni som följt min blogg ett tag i motvind, branta uppförsbackar, genom frustration & depression kanske undrar hur jag har jag det nu? Valde ju att inte skriva så mycket om det. Jag har återhämtat mig nästan helt & hållet, på egen hand. Utan piller. Jag har inte dränkt mina sorger i sprit eller försökt bedöva känslor på något vis. I maj visste jag att gränsen var nådd & det var därför jag sa upp mig. Mitt problem var jobbet. Vilken oerhörd lättnad det var när jag skrivit på alla papper är uppsägningen. Det ögonblicket var en milstolpe. Egentligen är det märkligt vad vantrivsel kan göra med en människa. Men det var ju inte bara vantrivsel. Stress & nattjobb som orsakade sömnstörningar var även det bidragande faktorer. Snart är min sjukskrivning slut & jag är sjukt taggad på att börja studera! Vad kul det ska bli :) Lite skeptisk är jag till att resa bort, men jag vet att jag klarar det. Så mycket som jag klarat hitills i mitt liv liksom. Jag kommer sakna mina svansbarn & de kommer sakna mig. <3

Ville växer så det knakar. & nu börjar han bli supermysig. Härligt med en hankatt som är kelsjuk. Om han nu är hane? :$ HAHAHA! Han är fortfarande vild & det blir mycket åka nackskinn men det tar sig :) Han gör stora framsteg & han passar perfekt i vår lilla flock. Snart börjar det väl bli dags att skaffa större, kanske hus? Vi blev lite sugna på ett som Hanna & Kenny pratade om men inte riktigt fastnade för. Men än är det drömmar & fantasier, hus alltså. Vi trivs ändå så bra här. Det här är verkligen hemma! I min första lägenhet jag hade då jag flyttade hemifrån, innan vi blev sambos villsäga - fick jag inte dendär hemkänslan. Här är det ombonat & mysigt. Hemma, helt enkelt :) Slutligen vill jag bara tillägga, om Ville inte är en kille ska hon få heta Wilma. Palla ha två honkatter med killnamn. So long suckers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0