Lördagsnatt

Bah. Jag börjar jobba om 2 timmar. Så jävla segt. Jag verkligen hatar dessa nattpass. Hur normalt är det att knalla iväg mitt i natten för bara ett fåtal timmars jobb? Inte nog med det. Imorgon lär jag inte få ut något av dagen eftersom jag ska jobba stängningen. Jag kommer typ sova tills jag börjar jobba & när jag slutar är det natt. Åh! Det suger. Något som är lite glädjande är att mitt schema för juni ser bättre ut. Eller det beror på hur man ser på saken. Men jag slipper alla jäkla nattpass. Har en helg, fredag, lördag 20-06. Sedan är det bara massa mellanpass & veckostängningar. Suck. Jag vill bara göra något annat nu känner jag. Jag vill göra något stimulerande, känna mig stolt över vad jag presterat & känna att jag gör skillnad på något vis.

Det har ni hört förr va? Men vet ni vad, det skiter jag fullständigt i. I min blogg skriver jag vad jag vill :) Det är ingen härlig känsla att inte känna sig tillfreds. Livet är egentligen för kort att slösa på saker som inte ger någonting. Men jag har räkningar som måste betalas & magen måste mättas. Så lite tacksam är jag ändå att ha ett jobb. Jag har testat på att vara arbetslös & det finns fan inget värre. Den första tiden är det rätt soft, men snart blir man sjukt jävla uttråkad.

& uttråkad är jag nu. Samtidigt är jag rastlös, har myror i brallar & inte riktigt ro till att sitta still. Jag far runt & pysslar med lite av varje. Diskar ett glas, slänger ett godispapper & plockar här & var. Så skönt det hade varit att få lite sömn istället för att göra allt & ingenting. Men nu hoppas jag istället att jag somnar gott när jag kommer hem om några timmar. Att jag slipper ligga vaken & rulla runt i soffan & zappa bland värdelöst skit. Jag är sjukt trött nu, det har jag varit sedan klockan sex. Men av någon konstig anledning har jag inte fått en blund. Istället har jag kollar, family guy, simpsons & robinsson. Katterna & jag har matat fåglarna på taket. Det kom en hel flock fega fiskmåsar. & en sädesärla måste det varit, som flög & gjorde konster framför fönstret. Fram & tillbaka. Jeppe var heltokig :)

Godnatt hörni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0