Jag fick en biljett till smärtan & vaccinet.

Jag kommer att göra min lia där det vårdas människor med svininfluensan & andra infektioner. Därför ansåg jag det viktigt att få bli vaccinerad. Både för min & de inlagdas skull. Min vårdcentral nekade mig vaccin när jag pratade med dem i telefonen. Jag gick dit för en stund sedan. Självklart skulle de tjafsa en stund. Men jag fick gå som personal & fick en biljett till smärtan. Nu är det med andra ord gjort. Jag som är sjukt spruträdd satt blixtstilla, knäpptyst. Själva sprutan gjorde inte ont, jag kände inte ens när hon stack mig. Men det smärtade när vätskan sprutades in. Min arm är redan öm, det blev den på en gång. Känner mig sådär lite lagom handikappad just nu. & hoppas på att smärtan är det enda jag måste stå ut med.

Jag uppmanar er alla att göra er insats som medmänniska. Gå & vaccinera er! Om inte för er egen skull, så för människor ni har i er omgivning som kanske är i riskgruppen. V.48 är det allmänhetens tur & vaccinationen kommer att utföras på Vrinnevi. Det är väl skyltat, så ni behöver inte oroa er för att gå vilse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0