Jag fick en chock.

När jag fyllde år för två månader sedan fick jag ett presentkort av Rebecka. Sedan dess har jag inte tänkt så mycket mer på det eftersom det var manikyr i 60 minuter & jag har inga naglar att fila på. Men i brist på annat surfade jag in på hemsidan & kikade runt lite - & fick en chock milt sagt. Mitt hjärta slog ett extra slag sedan stod det still & under tiden hade jag hunnit göra en miljard stirrgubbar till Sara på MSN. Fuck! Självklart blev jag glad när jag fick presenten eftersom jag inte är van att få presenter. I min familj är det oftast pengar i ett kuvert sedan man blivit vuxen. & om jag ska vara ärlig fick jag inte speciellt mycket presenter. Dock vill jag poängtera att det inte är det jag tycker är det viktiga. För mig är det viktiga kärlek, närhet & ömhet. Jag skulle lätt kunna skippa alla julklappar också om jag fick vara omgiven med de jag älskar & bara äta gott & mysa. Åter till ämnet. När chocken hade lagt sig & jag insett vilken summa Rebecka lagt ner på en födelsedagspresent till mig hade jag bara lust att gråta. Fråga mig inte varför. Det är ju alltid tanken som räknas. Men ändå, jag vet inte vad jag ska säga. Är mållös. & jag är för dålig på att visa min uppskattning & jag har inga pengar att köpa bling bling för, men jag hoppas att du är medveten om hur mycket jag älskar dig ändå?

TUSEN TACK REBECKA! Om ord ändå vore tillräckliga för att beskriva vad du & din existens gör för underverk i mitt liv. Tänk om du inte hade funnits, då hade jag blivit galen & säkert suttit inspärrad på psyk istället för att jobba där i framtiden. En äkta vän är någon man kan ringa oavsett vad klockan är. & Rebecka fick jag ringa närsom då jag jobbade nätter på donken. Thank Rebecka Im still alive! Tack för att du ringer eller smsar bara för att fråga hur jag mår & för att du påminner mig om cc & cm ;) Tack för att du är du & för att jag får lov att vara din vän.

Ni undrar kanske vad jag ska göra med presentkortet? Jag har såklart inte lyckats sluta bita på mina naglar. En sak i taget. Nu håller jag på att bli nikotinfri liksom. Wish me luck! Jag ska gå till salongen & försöka byta till mig en ansiktsbehandling istället. Funderar på att ta det på fredag eftersom jag är ledig då. 

Förvirrad som jag är har jag säkert glömt bort att skriva om VARFÖR jag investerade i böckerna i inlägget under. Det är såhär va, jag är för snål för att använda nikotinplåster i 8 veckor till eftersom det kommer att kosta mig ca 1200:- Som student måste man försöka hålla i slantarna minsann. Så jag slutar med dem & kommer att läsa böckerna istället. Håll tummarna för mig. Jag är mest rädd för att jag inte kommer att fungera utan nikotin, för det är ett jävla gift.

Snart dags att försöka coola ner lite. Läsa bok & somna in. Imorgon kommer Rebecka förbi vid lunch. Jag ska ta mig en kopp te & en tekaka nu faktiskt. Ciao


Kommentarer
Postat av: Rebecka

(L)

2009-12-01 @ 01:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0