Jag har bestämt mig.

Det finns ingen återvändo. NU ska jag sluta snusa. v.47, måndag är min första snusfria dag. För att klara detta utan att gå tillbaka till rökning, vilket jag gjort x antal gånger så kommer jag använda nikotikplåster. I början kommer jag inte märka någon större skillnad på ekonomin. Men när fasen med plåster & andra hjälpmedel är slut. Då jag klarar mig helt utan nikotin utan nervsammanbrott & fungerar som människa. Då kommer jag garanterat märka skillnad! Har räknat ut att det blir ca 800:- i månaden.ett år är det ca 10000:- FATTA TIOTUSEN KRONOR som jag bara slänger bort.

Det första som får mig motiverad till detta är såklart att jag under de sex veckorna jag har min praktik inte kommer att kunna snusa. Då finns det ingen mening med att börja igen. Klarar jag sex veckor, klarar jag mig förevigt!? Det andra som får mig motiverad är att jag ser Sara stå & vifta med svenska flaggan (som hennes familj gjorde när vi åkte tåg förbi deras gamla hus) för sitt liv & riktigt hejja på! Det värmer. Sedan är det ju inte helt fel med tiotusen extra i plånboken. En ny garderob? En resa? Jag vet iallafall att jag ska investera de pengarna i mig själv, för det är jag värd. Min plan är att stoppa 800:- rakt ner i ett kuvert varje månad då plåsterfasen är över. Ett år senare kommer massa pengar ligga i ett kuvert till mitt förfogande. Wiho!


Kommentarer
Postat av: Sara

HEJJA HEJJA HEJJ! (L)

2009-11-10 @ 20:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0