Jag vill sova.

Men jag kan inte. Detta har blivit en ond cirkel. Tankar & känslor håller mig vaken om nätterna. & jag som bara vill ha en normal dygnsrytm, jag vill sova NU! Inatt låg jag vaken till fem, kollade på en film med en av Bob Marleys söner. Hitills har jag inte haft någon ro till att koppla av framför teven. Suttit & skrivit ner tankar & känslor på papper efter papper för att få det ur hjärnan. Det handlar om allt ifrån att göra, inköpslistor, uträkningar, planer, mål. You name it. En annan märklig sak, jag har nästan slutat drömma. Eller det har jag väl egentligen inte, men jag minns inga drömmar alls. Med ett undantag. Imorse drömde jag en dröm, vad jag hoppas att det är en sanndröm. Jag sover bort hela dagarna, för sömn behöver jag ju trots allt för att fungera som människa. Jag har inget att kliva upp för på morgonen ändå. RUTINER! Jag saknar rutiner. Äh, allt löser sig väl när jag kommer igång med träningen. Åtminstone är det min förhoppning. Just nu har jag så mycket slem i halsen att jag inte kan andas ordentligt. Sjukt påfrestande! Jag vill avsluta med en eller tre kärleksförklaringar. Vad jag älskar mina små tussar. Jeppe, Ville & Bob. Att man kan älska ett djur så fruktansvärt mycket. Eller tre djur. Monster. Jag älskar dem alla så sjukt mycket. De gör att jag uthärdar den trista vardagen. Alla skratt de ger mig, all kärlek. Allt är så villkorslöst med dem. Iallafall vad gäller mig. Där går nog min & sambons åsikter isär, för han tycker att de kräver mycket. MAT. Han är matpappan, de är på honom ständigt. Men han får allt skylla sig själv. Jag har hela tiden sagt att torrfoder är helfoder. Men han vill såklart lyxa till det för dem. Hah! Nu ska jag lägga mig tillrätta & kärleka lite med Jeppe & Ville. Bob är mer en ensamvarg som inte vill ligga för nära, absolut inte på. Det är ytterst sällsynt. Men sällskap & uppmärksamhet kräver han minsann. & det är extra krävande när man måste ligga på badrumsgolvet med honom eller stå upp & gosa vid barbordet. Han är en underlig men åh så älskvärd filur. & älskvärd är såklart favoritdjuret Niklas också. Min hjälte. Där snackar vi äkta kärlek. Vore jag musikalisk hade jag fixat den grymmaste kärlekslåten till honom. Det får mig genast att tänka på att jag önskar att jag kunde spela både gitarr & piano. Innan jag dör ska jag åtminstone gett det ett försök. Vem vet, jag är kanske värsta talangen? Sången har jag gett upp, jag får inte ens sjunga i duschen här hemma. Undrar hur det kommer sig egentligen? En sak är säker, jag skulle aldrig platsa i idol. HAHAHA!

GRATTIS till Sara & Toni som idag firar SJU år. Jag är så glad för er skull. Ni är som gjorda för varann. I januari är det min & Niklas tur. :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh (L) Tack sötsak!! Men det är sju år :$ hihi :D men det är tanken som räknas och du är så snäll!

2009-11-09 @ 17:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0