Snusfri minsann

Jag måste ju informera er om att jag klarat mig mer än tre dygn utan snus. Elin tror att jag fuskat vilket jag inte har. Har läst mig till att man under tiden man använder plåster inte får änvända något annat varken nikotin - tugummi, tabletter, inhalator. You name it. Inte heller snusa eller röka. Jag måste få lov att säga att jag hitills är mäkta stolt över mig själv. Jag känner inget sug efter nikotin men det är ju tackvare plåstret. Det som förvånar mig är att jag inte saknar snusen under läppen. Trots att sambon snusdosa ligger på bordet inom räckhåll kliar det inte i mina fingrar. Borde inte vanan vara svår att bryta? Efter maten trodde jag att det skulle vara sjukt svårt eftersom snusen efter maten är det bästa. Men inte. Inget behov alls. Niklas frågade "kan jag få en snuuuuuuuus av dig?" Jag trodde han jävlades eller skämtade. Orkade inte gå till strid & ignorerade honom. En kort stund senare kommer frågan igen & jag svarar "precis som att jag snusar eller?!" & det hade han totalt glömt bort. Det säger kanske mycket om allt egentligen. Jag har inga humörsvängningar, känner mig stabil. Mardrömmar har jag inte märkt av mer än vanligt. Brukar inte ofta minnas mina drömmar men vaknade av en jäkel. & det får man väl stå ut med. Kunde ju hänt med eller utan nikotinplåster. Det går ju inte att bevisa att mardrömmarna skulle bero på plåstren, det kan lika gärna vara pga att man slutat. Yep. Nu kurrar magen & jag har huvudvärk. MAT MAT MAT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0