Somatisk omvårdnad/tenta/praktik

Nästa vecka har jag TENTA. Denna kurs slutar på onsdag, då ska uppgifterna vara inlämnade. Jag har lämnar in två av tre uppgifter. Jag kan inte riktigt påstå att detta har varit roliga & inspirerande veckor. Kursen är somatisk omvårdnad. Det kan väl vara bra att veta, men jag är totalt ointresserad av fysiska åkommor. Ser fram emot när det är dags för nästa kurs! Praktik då, jag ska vistas på avdelning 20 - INFEKTION på Vrinnevi i 6 veckor. Så det känns som det är dags att ta tag i vaccineringen. Försökte igår men idioten i telefonen svarade att de inte fått direktiv om att prioritera studenter. Det handlar fan inte om att jag är student, utan om att jag kommer att arbeta inom vården i 6 veckor. & vilka fick vaccin först om inte vårdpersonal? Klart som fan jag ska få det också. Förstår mig inte på de som arbetar på kungsgatans vårdcentral, vill gärna byta. Om någon vet hur man går tillväga, berätta gärna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0