Lördagsuppdatering

Jag hade tänk mig en liten uppdatering. Lägenheten är mörklagd & har så varit sedan i torsdagskväll. Katterna har varit underbara. De tycks tro att det är natt hela dygnet. Detta har resulterat i att de är cool-lugna & låter mig sova. Vaknade sju imorse, pigg & utvilad. Men somnade om av utråkning. Såhär mycket & bra minns jag inte när jag senast sov. Det känns som det ligger ett lugn & en trygghet över vår lägenhet.

De senaste dagarna har spenderats på soffan utan att plugga eller att uträtta något stort. En typisk dag ser ut ungefär såhär. Min sambo väcker mig genom att dra mig i tårna hur han nu hittar dem? Sedan ber han mig & hjälp med ögondroppar som jag droppar i 2 olika med 5 minuters mellanrum 4 gå¨nger dagligen. Självklart ska han ha frukost också, äggmackor & oboy helst. Vilket innebär att jag får leka hemmafru & fixa det till honom, men det gör jag så gärna :)

Några gånger om dagen skriker han efter smärtstillande, eller ifrån duschen att han vill ha handduk, strumpor, kalsonger, tisha eller att jag ska hälla tandkräm på hans tandborste. Hur många gånger om dagen vi handspritar våra händer har jag tappat räkningen på. Jag har ingen tidsuppfattning alls, slumrar till i soffan då & då men vaknar lika lätt när min sambo letar sig fram i lägenheten. Idag har vi ätit BBQ Ribs från texas, ibland får man lyxa till det. & när passar bättre än nu?

Igårkväll när vi låg & pratade i sängen sa Niklas "vad skulle jag göra utan dig?" Så himla gulligt. Det bevisar ju att han uppskattar min ansträngning. Jag skulle absolut inte byta med honom. Tänk att vara blind för några dagar, totalt beroende av en annan människa.

Jag har funderat. Vad skulle man välja om man tvingades, att vara blind eller döv? Jag kan inte välja, jag skulle nog hellre dö.

Ville mår prima, han verkar inte förstått vad som hände honom igår. Vanligtvis, eller den erfarenhet jag har av katter sedan tidigare är att de är dåsiga. Ville däremot var fit for fight så fort han blev utsläppt från buren. Det första han gjorde var att uppsöka matskålarna. Det förvånade mig inte direkt, han är ett matvrak. Egentligen ska kastrerade katter helst inte hoppa & busa, men vad ska man göra? Han är kattunge, det är bara lek som existerar i hans hjärna. + mat & kel på det. Idag har Ville varit uppe & lagt tassen på en varm platta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0