Om vänskap.

Kan man förändras så pass mycket att man inte behöver en vän vid sin sida? En vän som funnits i såväl med som motgång i 17 år? Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Men jag vet att jag inte behöver en vän som inte finns där. Jag klarar mig så mycket bättre utan det faktiskt. Jag är trött på denna tystnad som kommer som en blixt från en klar himmel. & det är likadant varje gång det händer. Jag är less på att inte förstå varför & på att aldrig få en förklaring. Personligen tycker jag att jag förtjänar så jävla mycket mer än så. Kanske har alla människor olika syn på vad en vän är? Oavsett titel. Vad är en vän för dig? För mig är det någon man kan räkna med men aldrig ta förgivet, en vän finns alltid vid din sida oavsett vad, hon tröstar dig, stöttar dig & vägleder dig när du famlar i mörker. En vän glädjs åt din lycka & frågar hur du mår av omtänksamhet & inte av ren nyfikenhet. En vän behöver inte ringa varenda dag, men en vän kan inte hålla sig borta i månader & förvänta sig att allt blir som förr.


Kommentarer
Postat av: Sara

(L) kärlek

2009-10-29 @ 22:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0