Godkväll

Åh, jag fick ett svar idag på ett av mejlen & hoppas på att den kvinnan kan hjälpa mig med praktik. Om hon kan det lär det bli på sjukhuset igen. Fast denna gång inte inom den somatiska biten. (Om hon inte kan hjälpa mig blir det eventuellt på ungdomshem.) Ibland funderar jag på om det kanske var fel utbildning jag valde. Inte för att jag inte tror att passar för det yrke jag valt. Utan för att det kommer göra ont i hjärtat när man inte kan hjälpa alla. Jag vill göra skillnad. Jag vet att det är anledningen med min existens. När jag är klar med min utbildning kommer jag haft praktik eller LIA som det kallas fyra gånger! En tredjedel av denna utbildning är just praktik. & syftet med det är såklart att få in en fot & för att få erfarenheten man bara kan få genom att utöva saker praktiskt. (Som på förra praktiken. Jag övervann min rädsla & tog venprover.) En annan negativ sak med distansutbildningar är att man är så himla ensam. Fast jag vet inte om jag endast ser det som nackdel. För ibland är det ganska soft att bestämma allt själv & att sitta i knullruffs naken & plugga om man nu skulle vilja det? Men samtidigt vore det ganska najs att se sina klasskamraters ansikten dagligen. Fast jag tror jag skulle tröttna på dem ganska fort ändå.

Idag fick jag både tågbiljetter & biobiljetten på posten. Längtar efter min stegräknare också. Men denna vecka kommer jag inte kunna göra många knop. Jag har så förbannat ont i ryggen & måste kämpa med att ens gå. Annars hade det varit ganska skönt att träna mig istortsett medvetslös & slippa både känna & tänka. Jag orkar inte mer smärta. Jag orkar inte gråta mer tårar.

TACK ni som visat ert stöd.


Kommentarer
Postat av: jonna

Försökte ringa dig igår, men får en känsla av att du inte har någon lust att prata. Hör av dig när du känner att du har lust <3

2010-02-24 @ 21:13:47
URL: http://jonnafrimodig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Då tycker jag att vi bokar in en dejt nästa vecka? Vad sägs om måndag eller tisdag?

2010-02-24 @ 22:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0