Om träningsprodukterna

Jag har beställt ett paket innehållandes
- proteinpulver
- bars
- omega 3 + vitamintablett

Protein är uppbyggt av aminosyror, som svarar för den viktiga uppgiften att bygga upp musklerna och stödja muskelåterhämtningen. Du måste tillföra kroppen protein med två till tre timmars mellanrum varje dag för att den inte ska gå in i ett muskelnedbrytande, katabolt, tillstånd. När kroppen är i ett katabolt tillstånd sätter kroppens svältmekanismer igång. Man kan uttrycka det så att kroppen ”äter” av musklerna för att få energi, samtidigt som kroppen lättare lägger på sig fett. På morgonen och efter att du tränat är aminosyrenivåerna i kroppen låga, och då är det särskilt viktigt att få i sig ”snabba” proteiner.

Star-bar är ett perfekt proteinrikt mellanmål utan överflödigt fett och socker. Passar för såväl tränande människor som stillasittande personer som vill ha ett nyttigt alternativ till godis, mellanmål eller traditionella sportbars.

Jag har också beställt en annan produkt. Som passar bra som mättande mellanmål före träning eller som lätt måltid när som helst under dygnet under diet.

Kommer att lämna omdöme på dessa produkter i bloggen när jag använt dem en period, så håll utkik om ni är intresserade av ifall det bara är bluff & båg, eller om det verkligen fungerar - vilket jag tror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0