Underbara onsdag?

Jag & katterna har gått ut i strejk. Det enda som känns värt att göra är att kura ihop sig & sova. Här ligger jag under täcket i soffan med min trogna vardagshjälte vid min sida & datan i knät. Bob ligger på datastolen & Jeppe är för trött för att ta sig från sängen. Jag missade mitt favoritpass idag för att jag är förkyld. Det suger. Snön slutar aldrig falla & det irriterar mig. Något vettigt får jag iallafall gjort även om det inte känns så. Läst massa om ätstörningar överlag & gått in på en fördjupning av anorexia nervosa nu. Hamnade av en slump på en pro-ana sida. Fuck! Jag saknar ord. Detta kommer jag ta med i mitt arbete. Har en aning om hur jag ska lägga upp det iallafall.

På en av alla de hemsidor som finns är det över tiotusen medlemmar & på förstasidan står det "Bli medlemmar och kom åt dieter, peppa varandra och gör nya bekantskaper. Vi är ju trots allt lika, eller hur? Om du är här trots att du inte har en ätstörning kommer du bli raderad som medlem utan varning."

Dessa anhängare ser alltså anorexia som en livsstil & inte som en sjukdom, vilket det faktiskt är. En hemsk jävla sjukdom. Är deras föräldrar medvetna om att de inte harmlöst surfar runt på FB - utan på sidor för att uppmana/uppmanas att minska mer i vikt? Frustrerande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0