Lördag

Numera vaknar jag runt åttasnåret, på rutin. Tänkte koka mig en kopp kaffe & käka en macka + yoghurt. Magen kurrar. Det ser ut att bli fint väder idag & förhoppningsvis ska jag & älskot iväg på en utflykt. Igår pratade vi om hur bra vi egentligen har det. Det är inte alla som har sin bästa vän i sin man :) Jag är lyckligt lottad. Vi trivs bra ihop, har någorlunda samma intressen & vi kommunicerar på samma breddgrad. Tyvärr kan jag inte ge er något recept på ett lyckligt & långvarigt förhållande ;)

Vi var på djuraffären igår & tittade på saltvattens-fiskar. Ett sånt akvarie är så himla fint. Hur vackra är inte fiskarna? Jag vill ha en liten hitta nemo. Men det får bli ett senare projekt. Jag har ju egentligen inget större intress för tråk-fiskar. Det jag ville komma till var att de har en DRAKFISK i djuraffären. & hur ball var inte den? Kvinnan i affären matade den med en livs levande guppy, en till & så en till. Niklas tappade hakan, han tyckte det var snuskigt. Jag tyckte synd om lillfisken som blev mat & svaldes hel. Men himla faschinerande att få se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0