Frågan är; var det värt det?

Jag vaknade dyngsjuk efter min tappra insats igår. Jobbade 8 timmar med ett konstant rinnande öga, nysningar + snor som forsade. Det är inget jag direkt rekommenderar. Jag tyckte det gick bra ändå, var helt slutkörd när jag kom hem. Tog en kåvepenin, alvedon & mollipect. Några timmar senare vaknar jag helt igensvullen. Jag ser ut som någon slags fisk med utstående ögon, eller öga i mitt fall. För att inte tala om mina dubbelhakor. Jag har galet svullna halsmandlar, mest på den ena sidan. VARFÖR?! Jag orkar inte vara sjuk mer. Jag som trodde att jag var på bättringsvägen efter 3 dygn med penicillin, men inte. Fyfan för dethär! Det tär på såväl kropp som själ att vara sjuk jämt. Det är helt sjukt påfrestande psykiskt också. Det enda jag vill är att vara frisk! Nästa månad kommer jag vara några hundralappar rikare, men om jag visste detta igår hade jag aldrig gått & jobbat. Det får bli en läxa till i framtiden. Att inte jobba sjuk. Det är viktigt att bli kry. Hursomhelst, det var en grymt stor fest. Ca 3800 gäster. Markoolio, Alcazar, Carola, Charlotte Pirelli & Barbados uppträdde. Haha ^^

Nu ska jag vila en stund i soffan innan jag beger mig mot jourcentralen för att ta reda på VARFÖR jag blev sjukare trots att jag äter penicillin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0