Mörkret skrämmer mig.

Idag har jag inte fått mycket gjort. En dusch har jag tagit & diskat, för jag står inte ut när det är ett diskberg. Men allt annat har jag bara struntat i. Detta är min lediga dag & jag känner att jag måste ta vara på dem. Ordentligt. Det känns som att jag inte har någon tid alls nu när jag jobbar trots att jag bara jobbar deltid. & jag kan inte sova på nätterna för jag bara oroar mig över att behöva gå ensam mitt i natten på mysko gator. Får ångest vid tanken. Jag är hemskt mörkrädd, det har jag alltid varit. Men värre än mörkret är att vara ute på de mest sjuka tiderna. Det är jag aldrig, inte ensam. & nu kommer jag att tvingas gå själv. Jag dör. Jag vill inte. Det känns fruktansvärt jobbigt & påfrestande att detta håller mig vaken om nätterna när jag är ledig. Jag behöver pengarna så jag antar att det bara är att bita ihop. Men om något händer då? Är det okej att beväpna sig med hammare i jackärmen? Jag är så himla rädd, detär min största skräck. Det är fan värre än min otroliga rädsla för höjder & spindlar. Vad ska jag ta mig till? Damn alltså. Vad är du rädd för?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0