Har du testat Nuvaring?

Solen skiner, men fan vad det är kallt ute. Jag var på en minipromenad till affären & det var inte alls så behagligt ute som det ser ut när jag tittar genom fönstret. Just nu väntar jag på att klockan ska gå fort för jag är så förbannat hungrig. Idag blir det bakad potatis med hemmagjord rostbiffröra Det ni :) Potatisarna ligger i ugnen & ser sjukt goda ut. Allt annat är färdigt. Älskot önskade vitlökssmör & det fixade jag med plastpåsar på händerna eftersom jag hatar att lukten aldrig lämnar fingrarna efter att man rivit vitlöken. Jag har fortfarande sjukt ont i äggstockarna & underlivet. Men jag får kanske skylla migsjälv eftersom jag inte låtit mensen komma på jagvetinte hur många månader. Det är så bekvämt att bara fortsätta äta p-piller & slippa helvetesveckan. Det var skönt så länge det varade villsäga. Men det blir alltid knas efteråt. Åh, jag vill bara slippa den. Men hur? Jag hittade en intressant artikel HÄR så om du har samma problem som mig kanske detta är något för dig också? Enligt artikeln är mensen man har när man äter p-piller ändå konstgjord & fyller alltså ingen funktion. Därför kan man skjuta upp den hur länge man önskar. Jag har hört talas om dendära ringen förut - NUVARING, funderar på att testa den i Augusti då mina p-piller är slut. Fast jag vet inte. Har du testat Nuvaring, hör av dig & berätta om den fungerar? Det jag har hört är bra med ringen är att det är mindre hormoner(?) än i p-piller eftersom det går igenom slidväggen & färdas inte genom kroppen så att den tar skada på något vis.


LÅNAD!


Kommentarer
Postat av: Fia

Jag har testat! Och den var inte bra! Inte för oss iaf för vi fick massa utslag av den när vi hade "nuppat" haha...

2009-04-18 @ 16:21:13
URL: http://fiavin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0