Jag beklagar mig.

Det fina vädret försvann & det gjorde mitt strålande humör också. Imorgon är det löning, jag ser fram emot det lika mycket varenda månad & blir alltid lika jävla besviken. En deltidstjänst ger inte speciellt mycket cash! Det är nästan så jag blir gråtfärdig. Aldrig kan jag unna mig något. Det är nästan så att jag blir tvungen att välja mellan ett par nya skor eller mat, om jag inte vill leva på snabbmakaroner villsäga. Det sägs att pengar inte gör en människa lycklig. Men jag tror inte ett skit på det. För pengar är allt. Att inte ha pengar gör en olycklig.

Jag har sagt det förr, men jag säger det igen. Visst är jag glad att jag har ett jobb så att jag klarar av att försörja mig själv, betala räkningar & överleva, varje månad. Men jag skulle gärna vilja unna mig lite vardagslyx utan att få dåligt samvete & ångest över hur fan jag ska klara månaden. Jag har vägt för & nackdelar med det jobb jag har. Det är nog jämnvikt, fast lite mer lutning åt negativt. Med de tider jag jobbar skulle jag inte klara av att kombinera två deltidsjobb, det är helt omöjligt. Ibland känns det som att jag har hur mycket fritid somhelst, men egentligen är det inte så. Jag måste sova mina timmar efter avslutat pass. & jag måste hinna göra vardagssysslor såsom tvätta, diska & städa. Därför önskar jag mig ett heltidsjobb, med fasta tider. 7-16 vore perfekt. Det ger både cash  & möjligheten till ett värdigt liv. Ge mig ett jobb någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0