Huvudbry

Det blir soffmys, lite vattenmelon, tevetittande & sömn. Imorgon ska jag fortsätta min jakt & jag hoppas på tur. Jag är less på att gå hemma, ser fram emot skolstarten. Dock är jag fortfarande skeptisk till att bli fattig student. Dyker det upp jobberbjudande bangar jag garanterat inte.

En sak jag verkligen hatar är när man har en fundering & inte kan släppa´t. Exempelvis som igår (klockan var så mycket av John Blund borde besökt mig förlängesen) då fick jag för mig att jag verkligen var tvungen att veta om första csnbidraget kommer i augusti eller september. Kunde inte koppla bort den tanken så det blev till att starta datan för att logga in på deras hemsida & kolla upp det. & idag, jag loggade in på internetbanken & såg framtida insättning från mcd, det var för mycket för att vara sjuklön men ALLDELES för lite för att vara semesterersättningen (som jag & min chef förövrigt kom överens om att han skulle betala ut i Augusti.) Det som är så frustrerande med detta är att jag inte kan kolla upp detta förrän tidigast på måndag eftersom lönespecen ALLTID är sen på detdär företaget. Damn. Huvudbry. Vad är det för jäkla pengar liksom?

På tal om semesterersättning, visst är det så att enligt lag ska man ha minst 12% av den intjänade bruttolönen?

Oh no, Bob snodde min plats i soffan. & jag har inte hjärta att köra bort den sötnosen. Jag får fixa lite melon & funlights sommarsaft & hoppas på att han inte blir långvarig i min favoritsoffa. :$ & jag ska be till gudarna att de sover sött inatt . Jag lär bli kvar på soffan eftersom klockan är så mycket redan. Vill inte väcka min sötsambo som ska upp om några timmar & jobba, genom att gå in där. lägga mig bekvämt & sedan snarka som en tok. Längtar tills jag får iordning på dygnsrytmen & vi kan gå till kojs tillsammans :)

När jag ändå skrivit om saften kan jag passa på att tipsa er om den. Honeymelon/Peach. Sjukt god.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0