Vart är världen påväg?



Det blev en Latte på Fräcka & sedan promenad. Vi hörde oväsen & lokaliserade det till utebion, knallade dit för att se om det var något sevärt vilket vi inte tyckte. Därför begav vi oss lika fort därifrån. I en busshållplats satt 2 killar, yngre än oss. De började busvissla & försökte få uppmärksamhet & vad tror ni hände när vi totaldissade dem? ERA FITTOR! FITTJÄVLAR! VISA FITTAN!


Några steg senare står tre knattar med cyklar också de busvisslar & börjar cirkulera runt oss. Av någon anledning, fråga mig inte vilken ifrågasätter den ena "ska vi knulla?" Jag tappar tålamodet & utbrister "Du är tretton max, gå till någon i din egna ålder" varav han utbrister "jag är 23". Jag kan inte hålla mig för skratt, han måste verkligen vara dvärg. Idioten ger sig inte utan påstår att han är SUPERKÅT & HAR STÅND. Vi fick informationen att han hade värsta kuken mycket större än min killes minsann! HAHAHA. Samtidigt som det är skrattretande så är det frustrerande, man tror inte riktigt att det är sant & funderar mest på om man ska skratta eller gråta. Vart fan är världen påväg?


Ska man inte kunna gå utanför dörren utan att råka ut för sextrackasserier?! Jag har en förmåga att dra till mig sjuka människor har jag fått erfara. Bli påhoppad på bussar & bli kallad aphora, bli mordhotad - "jag ska skjuta dig med gevär" & kallad hora. Men VARFÖR? Händer detta bara mig eller är det fler som blir utsatta? I skrivandets stund känner jag att jag aldrig kommer låta mina barn få gå ute själva i mörkret. Aldrig någonsin.


När jag var yngre hände detta aldrig. Vad är det som får dessa ungjävlar att beté sig såhär? Dålig uppfostran, brist på respekt, dålig kvinnosyn? VAD!? Om de är såhär redan som barn - hur fan blir de när de växer upp? Ibland önskar jag att jag kunde ta en titt i människors hjärnor för att se vad som händer därinne.


Jag tycker inte om fördomar. Men om jag ska vara fullkomligt ärlig så hade ingen av dessa ungar svensk bakgrund. & när man stöter på de dåliga, får erfarenhet av att bli kallad fitta eller hora för att man inte ger dem uppmärksamhet - då är det svårt att inte få förutfattade meningar faktiskt. Det är svårt att inte döma efter den erfarenhet man har. Dock vet jag bättre än så, jag vet att det finns människor som är dumma i huvudet & att det inte har med deras hudfärg att göra. Men jag funderar ändå lite över ordet RESPEKT som alla människor oavsett bakgrund nog så väl känner till. Det är inte respekt! Vad är det egentligen, ett rop på hjälp, ett försök att spela ball eller VAD?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0