Du är vad du äter?

Det är märkligt tycker jag, hur vädret kan slå om på en hundradels-sekund. När jag klev upp imorse hade jag solen i ögonen. Det var solsken överallt & jag fick gissa mig till vad som var på teven. Himlen var klarblå. En stund senare började molnen synas & sedan föll snön. Det var liksom sol samtidigt som det snöade. Vad är det här? Jag var så taggd imorse. Min plan var att gå en sjukt lång promenad tills benen inte bar mig längre. För att förbränna alla onyttigheter jag smällt i mig, som får mig att uppriktigt sagt må illa. Jag brukar alltid känna ångesten komma krypandes när jag kollar på "Du är vad du äter". Oftast är de som medverkar i programmet smällfeta. Det vill jag inte påstå att jag är, inte på långa vägar. Men jag är inte i form. Jag har nog inte en enda muskel på min kropp. Jag äter inte speciellt mycket - men så jävla fel. I mitt liv existerar inget annat än snabbmat & godis. & den motion jag får är när jag springer i kassalinjen på jobbet. Det saknas en hund i mitt liv. Jag skulle uppskatta att ha en hund att sällskapa med på mina promenader. Det är så sjukt tråkigt att gå ensam. & alltid känner man inte för att dra med sin en vän. Det kan också vara så att ingen har tid när jag har tid, eftersom vi hela tiden gåt om varandra.Jag tycker det är sorgligt att mitt liv blir lidandes såhär. Imorse, när jag klev upp vid sju, pigg, efter bara 4-5 timmars sömn kände jag hur mycket jag saknar ett jobb med vanliga Svensson-tider. Jag vill fånga dagen! Låt mig njuta av lediga helger & vänners umgänge. Jag är så förbannat trött på att aldrig ha tid eftersom jag jobbar, sover eller helt enkelt inte har någon motivation alls. Ibland inte ens att ta mig utanför dörren. Så ska det inte vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0