Marianne-kladdisar


Nu står de små rackarna på avsvalning för att ätas tillsammans med grädde & frukter. Mums!

Vill ni ha receptet kanske?

Rör ihop följande i en bunke
2 ägg
3 dl socker

Ta en annan bunke & häll ner följande ingredienser
1,5 dl vetemjöl
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
0,5 tsk bakpulver

blanda & rör sedan ner i äggsmeten

Smält
100 gram margarin
bryt ner
200 gram mariannechoklad by Fazer
& häll sedan detta ner i bunken med det andra.

- Ska du göra en vanlig kladdkaka bör du smörja en springform & bröa med lite ströbröd.
Stoppa sedan in i ugnen, jag kör 10-12 minuter med varmluft ca 175 grader.

- Väljer du istället att göra muffinsar klickar du ner smeten i de små formarna.
Sedan stoppar du det i ugnen. Jag hade inne mina i 4 minuter. Du får testa dig fram.


Kommentarer
Postat av: jonna

jag vet ett recept som är goooooodast eveeeeeer.

2010-01-29 @ 00:34:10
URL: http://jonnafrimodig.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ser riktigt goda ut :)

2010-01-29 @ 16:37:23
URL: http://josefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0