Känn dig utmanad!

Jag resonerar som så att alla människor borde ha ca två timmar i veckan att lägga på "välgörenhet". Man kan inte bara gå igenom livet & tänka på sig själv hela tiden. Tänk om det var du eller kanske ditt barn som behövde någon form av stöd, av olika orsaker - hade du inte velat att någon skulle funnits där då? Jo, jag tänkte väl det. Därför är det kanske på tiden att du gör en god insats för någon som behöver dig.

Med dessa ord skrivna menar jag inte att precis vemsom passar. Men varför inte göra ett försök iallafall? Personkemin är grymt viktigt. Likaså empati & respekt.

Här kan du läsa mer om:
Kontaktperson genom socialen.
Stödperson inom Brottsofferjouren.
Kontaktperson genom vård-och omsorgskontoret i Norrköping.


Jag har nyligen blivit aktiv inom två av ovanstående.

& jag utmanar här & nu - alla som läser min blogg att göra en god gärning. Ovan finns länkar med information & kontaktuppgifter. När ni antagit utmaningen låt mig veta genom en hälsning i kommentarsfältet. Ok?


Kommentarer
Postat av: Cissi

Att jobba inom hemtjänst borde räknas va va va? :)

2010-06-09 @ 21:46:44
URL: http://drakunge.blogg.se/
Postat av: Ida

Att jobba inom hemstjänst räknas som jobb. Att vara aktiv inom boj eller att vara kontaktperson till någon är man för att man vill göra en insats som en medmänniska. Man får ingen lön inom boj eftersom det är ideellt. Som kontaktperson får man ett arvode som inte är speciellt stort. Så man gör det inte för att bli rik utan för att man har ett hjärta av guld.

2010-06-09 @ 22:15:07
URL: http://fittdjur.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag anmälde mig faktiskt till att bli sån kontaktperson för någon månad sen faktiskt. Jag jobbar inte inom hemtjänst för att bli rik - du skulle se hur glada brukarna blir när jag knackar på dörrn, de är värt mer än några tusen mer i lön faktiskt!

2010-06-10 @ 20:52:10
URL: http://drakunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0